Podczas wykonywania robót drogowych obowiązek ich zabezpieczenia spoczywa na wykonawcy. Jednocześnie musi on zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom ruchu, zatem nie tylko samochodom, motorom, ciężarówkom, ale także pieszym. A może raczej w szczególności im, gdyż są oni najsłabszym, newralgicznym ogniwem wśród wszystkich korzystających z drogi. To dla nich, a także dla rowerzystów montuje się kładki nad wykopami.

Gdzie i kiedy

Jak sama nazwa wskazuje kładki nad wykopami instalować należy w miejscu m.in. tymczasowego przejścia nad drugą stronę ulicy lub nad aktualnie wykonywanymi pracami remontowymi (np. przy wymianie, czy naprawie rur gazowych, wodno-kanalizacyjnych itp.).

Uniwersalne aluminium

Najczęściej na drogach spotkać można kładki nad wykopami wykonane z aluminium. Ich największymi zaletami jest przede wszystkim lekkość konstrukcji, dzięki czemu są łatwe do magazynowania i przenoszenia. Co więcej, są bardzo odporne na zniekształcenia, a także na działanie zarówno wysokich, jak i niskich temperatur. Dodatkowo wytrzymują nacisk nawet do 200 kilogramów na metr kwadratowy, czyli całkiem sporo. Ich wytrzymałość sprawia, że kładki nad wykopami tego typu cieszą się największym zainteresowaniem firm remontowych.

Drewno i stal

Drugim wariantem są drewniane kładki nad wykopami połączone z metalowymi barierkami bocznymi. Ich powierzchnia wykonana jest z wysokiej jakości i wytrzymałej sklejki antypoślizgowej (co istotnie ważne w tego typu produktach). Ich ogromną zaletą jest cena, zwłaszcza, że cechuje ich podobna wytrzymałość na nacisk. Oba produkty – jeśli wybrane u sprawdzonego dostawcy, jak np. w firmie MAES, spełnią swoją funkcję. Jednak przy wyborze warto zwrócić uwagę na czas, w którym będą wykorzystane. To podstawowa różnica.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *